Monthly Archives: June 2009

Endelig Ferie

Ferien vår til Perhentian fikk en kjapp forsinkelse da jeg måtte på sykehuset (også kjent som legevakten) i går kveld etter å ha hatt utrolig magekramper hele dagen. Legen klemte litt, spurte om jeg hadde blindtarm og vel vitende om … Continue reading

Posted in Malaysia | 9 Comments

Oljefruens Hverdag

Mandag -fredag: Gjøre stort sett ingenting. Ha lunsj, se tv, henge i bassenget og jobbe med brunfarge så ingen skal si "Du e jo´kje brune engang" når jeg kommer hjem. (Selv om jeg nok er blekere enn de fleste i … Continue reading

Endelig

Vi tenkte på å dra til Maldivene, men ombestemte oss og tenkte lenge på Mauritius. Så fant vi ut at vi skulle prøve å komme innom Cambodsja og Bankok, og så ble planen en tur til Pulau Weh i Indonesia. … Continue reading

Orkidéer og fancy ting

På søndag drog vi sammen med Siv Merete og Helge til Orkidé parken. De skulle kjøpe noen planter, og vi hengte med for å få litt "frisk luft". Fra parken kunne man se en disig og tåkete KL-Skyline. Eksos, partikler … Continue reading

Bilder fra Tioman

Det er jo ingen som etterlyser bilder, men jeg legger ut noen likevel. Her er Tioman rett før stormen. Nydelig turkis hav er sterk kontrast til de mørke skyene som skyndter seg mot øyen.    Solnedganger som dette såg vi … Continue reading

Posted in Livet, Reise | Leave a comment

Giraffer

Selv om jeg ikke finnes kunstnerisk så har jeg sansen for folk som samler på ting. Handlevogner eller giraffer, jeg bidrar så godt jeg kan. Her har jeg tegnet en giraff, og fikk til og med Thomas til å tegne.

Tioman Times Two

Jeg tok med meg Astrid til Tioman en tur. Med hjelp av en 6timers busstur, 2 timer venting og deretter 2,5timer båt var vi fremme etter en lang dag. Vi fant hytta vår, og fikk en ny venninne fra Holland … Continue reading

Posted in Livet, Reise | Leave a comment

Besøk fra Norge

Søsteren til Thomas kom plutselig til Kuala Lumpur på fredag, så vi har hatt en skikkelig turist helg. Fredag kveld ble rolig med Thai mat,  Teh Tarik og film. Lørdagen bestemte vi oss for å beseire "regnskogen" som omringer KL … Continue reading

Tamarind Springs

Etter frisørtime, og en lat dag med lunsj, tur i butikken og ellers avslapping kom vår kjære taxisjåfør å hentet oss.   Thomas og jeg skulle bli med Leanne og Linda på middag. Vi kjørte langt ut til Ampang og fant … Continue reading

Klassefest

Mandag var vår siste eksamen. En lett en, men en meget teit en. Det var mye jeg visste som ikke de andre visste, og det var jo litt teit. Læreren vår sa rett ut at vi ikke skulle lære noe … Continue reading